Autóklíma gázok

1930-ban elsőként jelent meg a metán (CH4) teljesen halogénezett, stabil származéka, az R12 (CF2Cl2),melyben két-két hidrogén atomot két fluor és két klóratom helyettesít. Egyes gyártók elnevezése szerint Freon 12 stb. került forgalomba.
Autóklíma - www-autoklima.mbit.huEz az anyag kiváló hűtőközeg, mely gyorsan kiszorította az és a CH3Cl(kén dioxid és metil klorid) közegeket. Nálunk 1950-es években terjedt el. Gyorsan terjedt a használatuk az ipar területein. Viszont ezek a gázok ózonrombolóak és növelik az üvegházhatást. A hűtőközegek lehetnek egyanyagú és két vagy több hűtőközegek keverékei.

  • Kedvező hűtőtechnikai jellemzőkkel kell hogy rendelkezzék.
  • Ne támadja meg a szerkezeti anyagokat
  • Jól elegyedjen a hűtőgépolajjal, és ne lépjen vele kémiai reakcióba.
  • Az emberi szervezetre ártalmatlan legyen.
  • Ne legyen tűz és robbanásveszélyes.
  • Olcsó legyen.

    Az előzőekben felsoroltak alapján a szakemberek az R-134a (CH2F-CF3), az R404a (R143a/125/134a/52/44/4%), és az Isceon 49 (R134s/R218/R600a) közeget használják a leggyakrabban.

Gázok:
Az autóklímában legtöbbször a R134aR404a és az Isceon 49 -et használjuk.

R134a:
– Színtelen, nem éghető, enyhén éteres szagú, nem robbanásveszélyes, savaktól mentes, nem ingerlő, kémiailag és termikusan stabil, nem korrozív, nem tartalmaz klórt.

R404a:
– R502 helyettesítője, mélyhűtési feladatokra, R502-es rendszerekbe gond nélkül betölthető.

Isceon 49:
Az egyetlen nem gyúlékony dropin helyettesítője az R12-nek, mely lehetővé teszi, hogy különösebb átalakítás vagy olajcsere nélkül fejlesszük a rendszert, környezetbarát rendszerré.